I helgen arrangerar Svenska Tyngdlyftningsförbundet och Örebro KK ungdoms-SM i tyngdlyftning. Tävlingen avgörs i anrika Idrottshuset i Örebro och samlar totalt 68 lyftare från hela landet.
Ungdoms-SM avgörs i Örebro i helgen

Totalt är 31 flickor och 37 pojkar från 27 föreningar anmälda till tävlingen. Arrangerande Örebro KK toppar listan över antal anmälda lyftare, tätt följd av Sörby BoIS och Lugnet & Kristinegymnasiets IF.
Tävlingarna genomförs under lördag och söndag med tävlingsstart klockan 10.00 båda dagarna. Lyftarna delas upp i totalt åtta grupper: fyra för flickor och fyra för pojkar.
Ungdoms-SM är en viktig mötesplats för svensk tyngdlyftnings framtid och är en möjlighet för föreningar, ledare och publik att mötas, tävla och byta erfarenhet.
Du kommer att kunna följa tävlingen via hemsidan samt genom inlägg på förbundets Instagram. I linje med Riksidrottsförbundets rekommendationer kring streaming av barn kommer ungdoms-SM i år inte att livestreamas, däremot går resultaten att följa digitalt via stream under tävlingens gång.