Elitseriens fjärde och sista omgång är nu avgjord och därmed står det klart vilka lag som kvalificerat sig till Lag-SM i Tyngdlyftning den 6 december. Fyra damlag och fyra herrlag kommer att göra upp om de åtråvärda SM-medaljerna.
Klara för Lag-SM 2025

I damernas elitserie var det regerande mästarna Allmänna SK som säkrade förstaplatsen med 3 514 poäng. De får sällskap av Stockholms AK (3 276 poäng), Kalmar AK (3 270 poäng) och Örebro City TLK (3 076 poäng) till Lag-SM.
På herrsidan vann Falu AK elitserien med 7 314 poäng. Regerande mästarna HAK Greppet tog andraplatsen med 7 268 poäng. Även Mossebergs AK (6 940 poäng) och Visby AK (6 770 poäng) är klara för Lag-SM.
Den 6 december avgörs Lag-SM där Sveriges bästa seniorlag ställs mot varandra. Med både regerande mästare och nya utmanare på startlinjen väntar en tävling fylld av dramatik, styrka och laganda.
